söndag 18 januari 2009

GÄSTRUMMET



Det här plåtskåpet köpte jag i somras och det har fått sin plats i vårt gästrum & kontor.
Skåpet påminner mycket om Tolix plåtskåp som görs i nyproduktion.
Nu på Formexmässan hade Olsson & Jensen flera gamla jättefina plåtskåp till försäljning.



Ovanför skrivbordet hänger en lampa från Edblad & co som tyvärr utgått ur deras sortiment.
Jag har köpt in hängande industrilampor i nyproktion som kommer in under våren.
Tolixstol i färgen Brut Verni.



En vit järnsäng som vi köpte i somras på annons har nu kommit på plats.
Som överkast har jag ett gammalt linnelakan.

Trevlig söndagkväll!
Maria

23 kommentarer:

Interiörboden sa...

ÅHHH!!!
Vilket gästrum du har!!
Helt fantastiskt!! :)
Det där skåpet var otroligt fint!!!
Ett sådant skulle jag verkligen vilja ha....

Ha en jätte bra söndags kväll!
Kram Sandra

Skatan sa...

Så kul att se skåpen...jag blev erbjuden liknande skåp via min arbetsplats för någon månad sedan. Nu när jag ser dem i det sammanhang du visar inser jag att jag måste be vaktmästarna släppa in mig igen så jag får kika en andra gång på skåpen!

Önskar en skön söndag.

/Anna

Millas hem sa...

Så himla snyggt!
Älskar den där rustika känslan som du får fram!
Skåpet, lampan och sängen allt i en skön kombination i ert hem.

Kram Camilla

Anonym sa...

Vilket fint skåp, det gör sig väldigt bra på bild. Det låter som du får in mycket fint, så det får bli ett besök ut till dig någon helg.

Kram Annica

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh så fina skåp! Sådana skulle jag hemskt gärna vilja ha till vår källare. Kan inte ha organiskt material där nere och dessa hade passat utmärkt - ska genast kolla med Olsson & Jensen, de har sitt lager i Osby vet jag. Kan undras om de var dyra...?

Allt du visar är så smakfullt och vackert!

Kram Jenny

Anneli sa...

Hej!

En smakfull, skön blandning!
Vackert!

Jag har spanat in ett liknande plåtskåp och håller på att förhandla om den...den är inte till salu nämligen utan bara praktisk förvaring i ett förråd...skulle vara så läcker i lillkillens rum:)!!

Kram

moa sa...

hei -
for et vakkert gjesterom..
jeg så de skapene på O & J sin stand på Formex, kjempefine..

god søndagskveld
mvh moa i norge

mali-mo sa...

Nydelig gjesterom! Så rent og for en behagelig atmosfære! KOmmer gjerne på besøk jeg... ;)

In my house sa...

Huuuu, vad jag blev bittert avundsjuk =) ;) sånt omklädnings skåp har jag sökt efter i evigheter.... Ååååå, jag bara älskar dom!!! Supersnyggt!!

Kraaaam josse

Mette J sa...

Hej!
Det var en mysig butik vi hittade ut till i lördags! Som en lisa för själen att gå runt och njuta av alla sköna ting! Blev så inspirerade! Dottern som var med satte genast i gång med diverse pyssel...

Din blogg är ju också jättefin!

Önskar er en trevlig vecka!
Mvh
"gammal Bälingebo"

Galleri Hönshuset sa...

oh så fint gästrum, era bekanta måste "faitas" vem som får sova över...

Järnsängen va riktigt fin..

ha det gott. Kram Pirre

Anonym sa...

Alltid lika roligt att kika in i din blogg. Inspiration, inspiration, inspiration... =)

/Sara

hemtrevnad marie sa...

Vilket superfint gästrum!!
Och plåtskåpet och tolixstolarna gör att det blir så lagom romantiskt och inte för duttinuttigt ..smakfullt!!
Gillade din dotters rum också!
Nu ska jag gå in till Helenes blogg för att se vad hon målade på din kurs!
kraam

Anonym sa...

Om jag bara kunde hitta ett liknande skåp... skulle passa bra i sonens rum...

härligt gästrum.
kram ingela

Unknown sa...

Så fint, så fint, det måste vara underbart att få vara gäst hos dig? Åker dom någonsin hem igen?
Kram

Simple home sa...

Très jolie cette armoire en fer !

Anna sa...

Underbart fint, skulle inte ha något emot att vara gäst där ;-) Kram Anna

johanna sa...

Hej
Jag blir sjuk vad fint!!!!! Ert hem är helt otroligt!
Kraaam

Unknown sa...

Tack för titten inne hos mig.
Om du menar smyckena i bildcollaget är det armband som jag gjort.
Kram

Anonym sa...

Tack för berömmet!
Jag har ju varit väldigt trött under en tid, sä när jag nu orkar pyssla lite mer hemma, känns det extra kul. Man har ju haft ögon, och idéer, men ingen ork - mycket frustrerande.
Nu skyndar vi långsamt.

kram ingela :)

Anonym sa...

Så rätt känsla har du fått fram! Det är så himla snyggt med det råa som bryter av!Kvistarna satte jag bara i kanske lite ljummet vatten och sen kom det små gröna skott. Körsbärskvistarna har det inte hänt något med, det var lättare med plommon! Lyckost dig med en stor fruktträdgård! Hörde att ni träffat Lena på mässan, kul!
Kramar Marie
minlillaveranda

Bygatan sa...

Så otroligt snyggt!

Jag har också lyckats få tag i ett plåtskåp, 2 dörrar, men är låångt ifrån så snyggt som ditt. Har inga handtag på det, men kostade endast 50:-, så jag kallar det fynd ändå.

Ditt hem är mycket stilfullt.
Ha en bra dag, kram Lena

Goa sa...

Jisses så fint!
Vilken fantastisk miljö att vara gäst i. Det skulle jag ite tacka nej till..:)

Ha det bäst!
Kram...