söndag 11 januari 2009

Hjärtligt skåp





Jag älskar vackra gamla skåp!!!

I fredags kväll var Peter & jag och hämtade ett gammalt skåp vi köpt.
Skåpet är från 1700-talet och väger ca 100 kg, så vi hade lite bekymmer att få in det.
Jag har ännu inte bestämt om jag ska ha det själv eller om det ska hamna i butiken.
Men hur vi ska få det dit blir ett bekymmer. Så jag får njuta av det här inne ett tag först.

I morse innan jag öppnade butiken gjorde jag hjärtan av eukalyptus och ett litet av dem fick smycka skåpdörren.
Ett stort hjärta har fått sin plats på väggen ovanför kyrkbänken i köket.
Det visar jag en annan dag.

Trevlig söndagkväll!
Maria

26 kommentarer:

Sunells sa...

Vilket vackert skåp!
Din blogg hör till mina favoriter, tack för all inspiration!!

Ha det så bra:)

Kram Katariina

Vintage sa...

Underbart skåp!som passar väl in i ert vackra hem...Kraam susanne

Lilla huset på prärien sa...

Men gud Maria - vart hittar du alla gamla fina skåp! För en skåpsknarkare som jag är känns det ytterst jobbigt att få se dessa vackra och veta att jag inte kan hämta hem dem. Det där blå-gröna i din kant stör mig hemskt mycket faktiskt... tur att det är sålt och borta! :)

Kram Jenny

tinemor sa...

For et underbart og vakkert skap!!!
Skjønner godt du vil beholde det selv ja
:-)

Min lille krok i verden sa...

Herlighet for et fantastisk skap du har kjøpt. Det hadde jeg nesten begått noe kriminelt for å fått i hus :-)
Du har en fantastisk flott blogg, masse nydelige bilder og masse deilig inspirasjon.
Jeg kommer garantert tilbake :-)
Ønsker deg en deilig søndagskveld.
Klem fra meg

vitating sa...

Oj så ljuvligt skåp!! Jag skulle verkligen behålla det :-) Tack för din kommentar!
Kram Maria

Skatan sa...

Ja de där gamla gedigna hantverken brukar väga en hel del!! Våra möbler framkallade migrän och ryggskott hos våra vänner när de hjälpte oss flytta in i huset...

Sov gott,

Anna

My home is my Castle sa...

For et fantastisk vakkert skap !!!
Åååå.. Skulle gjerne hatt det her hjemme hos meg :) Så heldige som har fått tak i dette :)

Klem,Kari

LantlivsAnette sa...

Ojjj, det var ett vackert skåp !!
Och vad fint med ett hjärta på dörren...behåll skåpet vet ja, det är ju sååå vackert..
Kraam Anette

Stämningsfullt sa...

Åh det var verkligen ett fantastiskt vackert skåp!
Kram.

My home is my Castle sa...

Hei på deg :)
Man ser så sjelden både i interiørmagasiner og blogger hvordan folk har plassert tv `n sin.
Så derfor utfordrer jeg deg til å vise frem DIN tv :)
Her på Norske Interiørblogger har vi denne utfordringen gåendes og det er veldig kul å se hvordan andre løser dette " problemet "
Håper du blir med ;)

Ha en fin dag
Klem,Kari

hemtrevnad marie sa...

Jättevackert skåp!!
Det skulle nog jag ha svårt för att göra mig av med!
Ha en fin dag!
kramis

Designe sa...

Superfint skåp! Jag älskar 1700-tal och önskar att jag hade lite mer av det hemma hos mig! Jättefint hjärta oxå! :)

Designe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nooria sa...

Det skapet var nydelig. Og så likte jeg så veldig godt det lyseblå på høyre side av bloggen (som du har solgt)!

Millas hem sa...

Ja, vilket vackert skåp!

Kul att veta också att det är så gammalt, tänk vad många olika saker som förvarats i det genom tiderna!

Kram Camilla

Evelinas hus sa...

Hej!
Jag tittar in till dig titt som tätt och idag tänkte jag att jag ska skriva något också :-)
Vill önska grattis till nya fina butiken och nya websidan.
Skåpet är underbart..det kommer säkert bli svårt att skiljas ifrån om du ska sälja det.
Till våren hoppas jag kunna komma på en dagsutflykt till din butik. Ha det gott och lycka till.
Kram Caroline

Tulipa sa...

Så vackert och så tungt...det är ju nästan lyftkrans varning!Tyckte att bilden på din franska fåtölj var så vacker med alla kläderna slängda på. Inte ens lite oordning är ju fult hos dig!Hur lyckas du?!De där franska tulpanerna...underbara...Är du så konsekvent när det gäller färgen på kläderna också?Kram Mariette

Bestefars Verksted. sa...

Ååhhhh,for et SKAP....virkelig vakkert !! Dette hadde jeg aldri klart å selge til noen..... :) Vakkert hjerte også,ja hele din blogg er en ren nytelse ! Takk for herlig inspirasjon :) Klem fra nabolandet :)

tindra lite mera sa...

Oj,dom kunde göra gedigna möbler förr i tiden,vacker!!

Kram Katarina

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Å det skapet var virkelig vakkert...jeg leter etter ett lite skap for å henge på veggen,men har ikke hatt hellet med å finne det enda.

Så flott at du likte innlegget jeg lagde om din butikk=)
Klem

MODERN COUNTRY sa...

Du er ikke alene Maria, jeg elsker gamle skap også!! Vet ikke hva det er men det er rene magien når jeg titter på dem. Ikke rart du vil beholde det. Jeg leter selv etter ett par, et for våre elektriske saker og også et for all min keramikk. Ja jeg får lete videre jeg...

Ha det så godt i uka!
Klem Aina

Monica sa...

Hej....!!!
Åh,vilket fint skåp....och åh,vad fint du har det.....helt ljuvligt......
Ha det bra,
Monica i Rom

Vitt och nött sa...

ååh vilket vackert skåp!! så snyggt å enkelt med hjärtat hängades på skåpet!

ha en bra dag!
kram!

ps. kul å hitta hit, väldigt fin blogg!!

Hulda sa...

Virkelig et skjønt skap! Flott med det grønne hjertet på.

eva sa...

underbart fint skåp!!!!!