lördag 31 januari 2009

Nystylat sovrum

-





I veckan har jag möblerat om lite här hemma. En skänk som stått i gäst rummet och väntat på att bli målad hamnade istället i vårt sovrum där det redan är en del bruna detaljer. Det blev mycket bättre tillsvidare.
På spegeln hänger en liten ljusslinga som jag hade i butiken innan jul...den sålde slut i ett nafs men kommer in igen inom kort. Blomman är inte större än en tumnagel och sladden är transparent, tunn och formbar. Trevlig att smycka stilleben och speglar med.

Önskar er alla en mysig lördagskväll!
Maria

11 kommentarer:

Bygatan sa...

Vad fint att bryta med brunt mot det vita.
Ljusslingan är jättesöt, kul att kunna använda den året om.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram Lena

Hem och Lycka sa...

Vanvettigt snyggt! Vad tar du för slingan inklusive frakt (om du kan skicka)?

kram

Karin Krut sa...

Jättevackert med den underbara fåtöljen :) Den sjusslingan har jag hemma och det är min favorit den hänger uppe länge den mörka årstiden :)
Ha en fortsatt skön helg
Karm Karin

Lilla huset på prärien sa...

Ja den slingan tyckte jag var jättefin! Brukar inte vara så förtjust i sådana men denna var gullig.

Och skänken kändes helt rätt där emot allt det vita ackompanjerad av den där vackra fåtöljen!

Kram Jenny

Anonym sa...

Underbart vacker fåtölj!!
Säljer du möbler i din butik,
Har blivit rekommenderad att besöka dig, det ser såå fint ut på bloggen
Söt ljusslinga.
Susanne

Skatan sa...

Åhå, den där slingan skulle jag behöva! Jag har en liknande som har börjat slockna, lampa efter lampa...snart är det helsvart!

Jättefina bilder av ett vackert hem...

/Ana

Lillemor i Hummelsta sa...

vilken fin ljusslinga, skulle just själv sätta in en av julens ljusslingor i ett zinkhus och ställa på diskbänken för att få lite mys i köket. Märkte dock inte att en av våra katter bitit på sladden så hela faderullan blev strömförande. JISSES vad pigg man blev. Nästan FÖR mycket fart i kajutan för min smak. Tog faktiskt bort den ljusslingan från husets repertoar. Fast men en sån snygg ljusslinga som din så vill man ju inte gömma undan den.
Kram Lillemor

♥ Fyra årstider sa...

Du har det så vackert..¨å jag vill flytta.
Kram Lotta

LOPPISLIV sa...

Vad vackert det var med det bruna mot det vita. Ibland är det fint att bryta av, det ger lite effekt. Ser ljuvligt ut i ert sovrum. Önskar dig en trevlig helg. Kram Paula

Silje Mari sa...

Så nydelig det ble med møsrkt mot lyst..og kanskje ga du meg en ide til å ta frem min egen lysslynge igjen.Den har ligget bortgjemt siden jeg tok den inn fra terassen i høst.
Du har nydelige bilder både fra ditt vakre hjem og butikken. Den som bare hadde bodd så nært at man kunne ha dratt innom butikken din og shoppet litt.. :)

Anonym sa...

Jättefint med lite brunt i allt det vita. Jag är ju ingen äkta "vitmänniska". Men fascineras av den stilen ändå. Har förresten en vit gammal kökssoffa till salu i butiken. Den kanske kan vara intressant?