fredag 9 januari 2009

Vårkänslor




I går kändes det som våren hade kommit.
Solen sken, det var varmare i luften och tak dropp från husen.

Jag har just städat bort julen här hemma och det är med lite tudelade känslor.
Det blir rent och fräscht samtidigt som det känns lite kalt och tomt.

I går köpte jag vita franska tulpaner & vita ranunkler och det blev lite vårlikt här hemma.

Jag inhandlade också den här isblå/lila tunikan, lite otippat mig med tanke på att hela min garderob är vit, beige, svart och åter vit. Hoppas inte det blir ett felköp pga dessa vårkänslor.

En liten hälsning om en skön lördag till er alla!
Kram Maria

13 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Maria, vi hade också toppenväder igår, man fick verkligen känslan av att vara inne i mars eller något sådant! Men idag är det grått och kallare igen.

Underbara bilder du visar! Jag måste också köpa så härliga snittblommor!!!

Kram Kristin

PS: Har varit inne på din hemsida och den är underbar. Så fina bilder och härligt sortiment. Jag önskar dig all lycka med butiken under det nya namnet på ert nya ställe!

Lilla huset på prärien sa...

Det var verkligen en superfin tunika! Inget felköp alls! Blir superfin tillsammans med vita, tajta byxor och någon snygg vit scarves runt håret :)

Grymma, fina, vita inredning... varför fungerar det inte helt hos mig!? Tre barn o hund kanske...

Kram Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert så vackert och tunikan blir inget felköp, jättesnygg! Mari.

Fru Ekeby sa...

Härliga bilder! Det är nog meningen att det ska vara lite tomt efter helgerna! Då får man fylla tomheten med nått nytt! Bl.a blommor. Hälsningar!

vitating sa...

Åhh så härligt med vårblommor! Är oxå sugen på att köpa ett fång med vita ranunkler snart!
Kram Maria

Interiörboden sa...

Ja, eller hur är det härligt nu när våren är på ingång :) Och tulpaner är ju så fina och ett måste nu!!

Ha en underbar helg.
Kram Sandra

Hanna sa...

Här fick man vårkänsla :)
Tunikan blir kanon nu till sommaren! såg fin ut där på galgen o...

Ha d gott!
Kram Hanna

Fru Sirlig sa...

Hej Maria!

Så vackra bilder, verkligen vårfräscht! Jag har fått uppfattningen då jag läst lite modemagasin att blått kommer stort i vår så "so long so fare" hi hi

Tack snälla du för en givande pratstund hos dig igår. Hoppas att vi inte tog din kväll helt i anspråk.Tack också för den vackra boxen. Den kommer på utlottning hos mig liksom den andra.

Ha en skön vecka kram, Heléne

Anonym sa...

J'adore cette tenue !

Anonym sa...

Precis såna, sletna, lite skamfilade, underbara möbler är det som ger en sån känsla, som inga nya möbler i världen kan efterlikna.

kram ingela

Anonym sa...

Tänk på den som Zinkfärgad, så blir det rätt ;)
ingela

Anonym sa...

Var köpte du den fina tunikan

Designe sa...

Underbara våriga bilder! Man blir verkligen sugen på lite färg nu, särskilt grönt! Nya växter vill man ha nu! :)