onsdag 7 april 2010

Min händige far





I påskhelgen kom min snälla far på besök och hjälpte oss att bygga en ny disk till butiken.
Den disk vi hade var lite låg och inte alls så bra ergonomisk.
Vi hade köpt en gammal affärsdisk med glasmonter på loppis i somras och den var inte alls så fin i mina ögon i det skick den var.
Så disken fick genomgå en makeover. Ny pärlspont på framsidan. Skivan/toppen gjorde vi av golvplank i furu, 27 mm tjocka. En bredare hylla på ena väggen där min far redan gjort så fina konsoller sedan tidigare. Jag visste precis hur jag ville ha det...men det skulle göras i praktiken också.
Det är där min duktige far kommer in...han kan det mesta och så gör han det så himla bra också. Ett stort TACK till dig far!!!!!

Alla dessa härliga lådor i disken rymmer en hel del smått & gott och så fint ryggen kommer att må av att arbeta vid denna disk. Längtar redan att få expediera första kunden där.

Ha det gott!
Maria

Inga kommentarer: